بهترین روغن موتور پژو پارس

بهترین روغن موتور پژو پارس

بهترین روغن موتور پژو پارس

در این مطلب بهترین روغن موتور پژو پارس را با قیمت مناسب به شما معرفی خواهیم کرد. اگر قصد خرید روغن موتور پژو پارس را دارید و در انتخاب روغن گیربکس پژو پارس دچار تردید هستید، با روغن مارکت همراه باشید. پژو پارس یا همان پژو پرشیا یکی از خودرو های پر مصرف و محبوب در ایران است که از نظر کارایی و کیفیت در رده بهترین خودرو های داخلی قرار دارد. این خودرو مانند سایر خودرو های دیگر به روغن موتور مناسب نیاز دارد. قیمت روغن موتور پژو پارس نسبت به مدل های این خودرو متفاوت است و برای انتخاب بهترین روغن موتور پژو پارس باید مدل خودرو و سری آن مشخص باشد. برای انتخاب بهترین روغن گیربکس پژو پارس نیز این موضوع صدق می کند. برای خرید و قیمت بهترین روغن موتور و روغن گیربکس مناسب برای پژو پارس با روغن مارکت همراه باشید.

روغن موتور

تاریخچه تولید پژو پارس و مدل های مختلف آن

بعد از تولید خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵ سری جدیدی از محصولات ایران خودرو با نام پژو پارس تولید و وارد بازار شد. سری اول پژو پارس در سال های آخر دهه هفتاد تولید شد. از همان ابتدا به دلیل آپشن ها و امکانت عالی این خودرو از سمت مردم استقبال خوبی از آن شد و به تدریج با گذشت زمان و تولید سری های جدیدتر امکانات بیشتری به آن اضافه شد. موتور XU7 موتوری است که از همان ابتدا به عنوان موتور مناسب پژو پارس انتخاب شد و با این نوع موتور مدل های مختلفی از این خودرو با نما های پژو پارس ELX و پژو پارس سال تولید شد.

البته پژو پارس سال مدل دوگانه نیز تولید و روانه بازار شد. به تدریج پژو پارس با موتور XU7 از تولید خارج شد و در سال های اخیر از موتور TU5 بر روی سری جدید آن استفاده شده است. سری جدید این خودرو با عنوان پژو پارس LX نام گذاری شده است. موتور پژو پارس TU5 قدرت بسیار بالاتری دارد و مصرف سوخت آن کمتر از موتور های قبلی است. لازم به ذکر است که روغن موتور پژو پارس TU5 با روغن موتور پژو پارس سال و دوگانه متفاوت است. در ادامه بهترین روغن موتور پژو پارس برای هر مدل را به صورت مجزا معرفی کرده و به میزان حجم روغن موتور و روغن گیربکس پژو پارس می پردازیم.

بهترین روغن موتور پژو پارس

همانطور که اشاره کردیم روغن موتور مناسب پژو پارس برای هر مدل متفاوت است. توصیه شده است برای انتخاب بهترین روغن موتور پارس XU7 از روغن موتوری با گرید ۲۰W50 و سطح کیفی SL به بالا است شود. به عبارت ساده تر سطح کیفی SL حداقل کیفیتی است که برای این نوع موتور باید استفاده شود و اگر از روغن موتور با سطح کیفی پایین تر استفاده شود قطعا به اجزا و سیلندر موتور پژو پرشیا آسیب خواهد رسید. لازم به ذکر است که می توان از زوغن های با سطح کیفی بالاتر برای مثال SM ، به عنوان روغن مناسب پژو پارس استفاده کرد.

حجم ، زمان تعویض و فیلتر روغن پژو پارس موتور XU7

با توجه به اطلاعاتی که در دفترچه این مدل خودرو ها ثبت شده است ، حجم روغن موتور پژو پارس با تعویض فیلتر روغن ۴.۷ لیتر است. به عبارتی شما برای تعویض روغن موتور باید ۵ لیتر از روغن مد نظر را خریداری نمایید. اما بدون تعویض فیلتر روغن پژو پارس Xu7 به ۴.۲ لیتر روغن نیاز دارید. شاید به نظر نیاز نباشد در هر بار تعویض روغن پژو پارس فیلتر روغن تعویض شود. اما قطعا تعویض فیلتر خالی از لطف نیست و عمر روغن و قطعات موتور را افزایش خواهد داد. زمان تعویض روغن پژو پارس به مسافت رانندگی و شرایط رانندگی و نوع روغن موتور خودرو بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از زمان تعویض روغن موتور حتما با مکانیک و کارشناس خودرو مشورت نمایید. در ادامه تعدادی از روغن موتور پژو پارس XU7 را معرفی کرده ایم:

روغن موتور پژو پارس XL (TU5)

در دفترچه پژو پارس توصیه شده است برای انتخاب بهترین روغن موتور پارس TU5 از روغن موتور ۱۰W40 SL یا سطح کیفی بالاتر نظیر SM یا SN استفاده شود.

حجم ، زمان تعویض و فیلتر روغن پارس LX موتور TU5

با توجه به اطلاعاتی که در دفترچه این مدل خودرو ها ثبت شده است ، حجم روغن موتور پژو پارس TU5 با تعویض فیلتر روغن ۳.۷ لیتر است. به عبارتی شما برای تعویض روغن موتور باید ۴ لیتر از روغن مد نظر را خریداری نمایید. اما بدون تعویض فیلتر روغن پژو پارس TU5 به ۳.۲ لیتر روغن نیاز دارید. در ادامه تعدادی از روغن موتور پژو پارس TU5 با سطح کیفی SL و SM را معرفی کرده ایم:

روغن موتور ایرانول تترا

روغن ایرانول تترا

روغن موتور فلومکس مگاتک

فلومکس مگاتک ۱۰W40

روغن موتور بهران رانا 10W40

روغن موتور بهران رانا ۱۰W40

روغن گیربکس پژو پارس

علاوه بر روغن موتور ، روغن گیربکس یکی از روانکار های ضروری در خودرو محسوب می شود که وظیفه روانکاری جعبه دنده و گیربکس پژو پارس دارد. گیربکس پژو پارس در دو نوع دستی و اتوماتیک است که برای انتخاب روغن گیربکس پژو پارس دنده ای روغنی با سطح کیفی GL5 با گرید ۷۵W80 توصیه می شود. حجم روغن گیربکس پارس دستی ۲.۵ لیتر است. روغن گیربکس پژو پارس دنده اتوماتیک باید روغنی از نوع روغن گیربکس اتوماتیک MV باشد. حجم روغن گیربکس پژو پارس  دنده اتوماتیک عبارت است از ۵ لیتر روغن گیربکس. در ادامه دو نمونه روغن گیربکس دنده دستی و یک نمونه روغن گیربکس دنده اتوماتیک معرفی شده است.

روغن گیربکس آترود 75W80

روغن گیربکس آترود ۷۵W80

روغن گیربکس فوکس 75W80

واسکازین فوکس ۷۵W80

خرید و قیمت روغن موتور پژو پارس

در این مطلب نمونه هایی از بهترین روغن موتور پژو پارس را خدمت شما معرفی کردیم. حتما روغن های بیشتری از سایر برند ها نیز موجود است که می توان در پژو پارس از آنها استفاده کرد.

همیشه خرید روغن موتور یکی از دغدغه های مصرف کنندگان است. زیرا در سال های اخیر روغن موتور های تقلبی در بازار به فراوانی یافت می شود. فروشگاه روغن مارکت یکی از مراکز معتبر فروش و خرید روغن موتور پژو پارس است. برای خرید و قیمت روغن موتور و روغن گیربکس پژو پارس با روغن مارکت تماس بگیرید.

به نظر شما روغن موتور مناسب پژو پارس کدام محصول است؟

به نظر شما روغن موتور و روغن گیربکس مناسب پژو پارس متعلق به کدام برند است. منتظر پیشنهادات شما هستیم.

معرفی بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵

اگر به دنبال انتخاب بهترین روغن موتور برای پژو ۴۰۵ هستید ما در این مطلب مناسب ترین روغن موتور و روغن گیربکس را برای پژو ۴۰۵ معرفی کرده ایم. بهترین روغن موتور پژو ۴۰۵
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
تماس بگیرید